Citroën Sport – C2 Super 1600

Úvod

Na stánku automobilky Citroën na 73. mezinárodním autosalonu v Ženevě vzbudil zaslouženou pozornost sportovní koncept C2 Citroën Sport. Dynamické rysy vozu jsou plně zachovány v soutěžní verzi C2 Super 1600, jehož premiéra na závodních tratích je naplánována na rok 2004.

C2 Super 1600
C2 Super 1600

Aktivní účast v prestižních motoristických soutěžích je nejlepším důkazem dynamiky a technologické vyspělosti značky Citroën i jejího pozitivního přístupu k lidským hodnotám nezbytným pro sportovní soupeření. Hlavním cílem soutěžního programu Super 1600 je navázat na úspěchy, které Citroën získal s vozem Saxo Super 1600. Latku nastavila vítězství v juniorském mistrovství světa FIA v rally (Junior WRC) – v roce 2002 jej získal Dani Sola, o rok dříve Sébastien Loeb.

Dalším cílem speciálu C2 Super 1600 je aktivní vyhledávání mladých talentů s perspektivou postupu do mistrovství světa FIA v rally (WRC). Talentovaným jezdcům se dostává podpory na úrovni národních šampionátů a později i v seriálu Junior WRC. Je to ideální cesta pro všechny, kteří mají ambice účastnit se vrcholných soutěží WRC jako členové oficiálního továrního týmu Citroën Sport.

C2 Super 1600
C2 Super 1600 zepředu

C2 Super 1600
C2 Super 1600 zezadu

Vozidlo C2 Super 1600 bylo homologováno k březnu 2004. Kit zahrnuje všechny speciální i sériové díly a výbavu tak, aby bylo možné obdržet vůz "připravený k soutěži" v konfiguraci pro asfalt a/nebo šotolinu. Dne již brázdí tratě světových rally EVO 2006 a je v přípravě verze klientská pro rok 2009

Technické parametry

Motor

Typ: zážehový motor vyvinutý ze sériového motoru 1.6i 16V (TU5JP4)
Umístění: vpředu napříč
Počet válců: 4 v řadě
Ventilové uspořádání: 16 ventilů
Zdvihový objem (cm3): 1 587
Vrtání x zdvih (mm): 78,5 × 82
Maximální výkon (k při ot/min): 225 / 8 500
Maximální točivý moment (Nm při ot/min): 205 / 7 000
Maximální otáčky (1/min): 9 000
Poměrný výkon (k/l): 141

Rozvody

2 vačkové hřídele v hlavě válců poháněné ozubeným řemenem.
Upravený profil vaček, mechanická zdvihátka.

Plnění motoru

Vícebodové vstřikování Magneti-Marelli typu MF4M
Jednoduchá škrticí klapka o průměru 60 mm

Převody

Pohon: přední náprava, zesílené hnací hřídele
Převodovka: šestistupňová s přímým ozubením a sekvenčním řazením, diferenciál s omezenou svorností typu ZF
Spojka: tlačný mechanismus, lamela karbometalická o průměru 184 mm

Brzdy

Vpředu:
šotolina – chlazené kotouče o průměru 300 mm a tlouštce 28 mm, 4 pístové brzdiče
asfalt – chlazené kotouče o průměru 355 mm a tlouštce 28 mm, 4 pístové brzdiče

Vzadu:
kotouče o průměru 290 mm a tlouštce 8 mm, 2 pístové brzdiče
Rozdělení brzdného účinku vpředu/vzadu seřizovatelné
Ruční brzda s hydraulickým ovládáním

Podvozek

Vpředu:
zavěšení kol systémem pseudo McPherson se svařovanými spodními trojúhelníkovými rameny a zkrutným stabilizátorem; zcela nastavitelná geometrie zavěšení kol

Vzadu:
speciální vlečená ramena s progresivně vinutými pružinami

Tlumiče s oddělenou náplní vpředu i vzadu.

Řízení

Přímé s hydraulickým posilovačem

Kola a pneumatiky

Asfalt:
Ráfky 7,00 × 17
Pneumatiky Michelin 17/63/17

Šotolina:
Ráfky 6,00 × 15
Pneumatiky Michelin 16/65/15

Hmotnosti

1 000 kg
Rozložení vpředu/vzadu (%): 60/40

Karosérie

Vyztužený skelet s ochranným rámem
Přední a zadní nárazník ze skelného vlákna
Křídlo
Hliníkový ochranný kryt motoru

Rozměry

Délka: 3 660 mm
Šířka: 1 795 mm
Rozvor: 2 326 mm
Rozchod vpředu: 1 633 mm
Rozchod vzadu: 1 568 mm

Rádi Vám zodpovíme případné dotazy.

Jiří Míša, misa[zavinac]mservis-citroen.cz